Regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną komórki organizacyjnej "Telemedycyna" oraz regulamin zawierania umów o świadczenie usług telemedycznych poprzez Portal Pacjenta na stronie internetowej www.zwolnienielekarskieonline.pl.
§1. Postanowienia wstępne
- Portal Pacjenta prowadzony jest przez BIOFAM Sebastian Zawadzki – podmiot leczniczy wpisany do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, ul. Strycharska 24/122, 93-521 Łódź, NIP 7272771353, REGON 101532010, dostępny pod adresem internetowym www.zwolnienielekarskieonline.pl oraz regulamin podmiotu leczniczego - https://biofam.pl/regulamin-organizacyjny/
- Niniejszy Regulamin skierowany jest do Konsumentów korzystających z Portalu Pacjenta i określa zasady korzystania oraz zasady i tryb zawierania Umów świadczenia Usługi Telemedycznej na odległość za pośrednictwem platformy.
§2. Definicje
- Usługa Telemedyczna – świadczenie zdrowotne wykonywane na odległość, za pośrednictwem Portalu Pacjenta na stronie internetowej www.zwolnienielekarskieonline.pl na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie.
- Pacjent - osoba fizyczna, która korzysta z Usług Telemedycznych za pośrednictwem Portalu Pacjenta na stronie internetowej www.zwolnienielekarskieonline.pl.
- Przedstawiciel ustawowy Pacjenta – osoba dokonująca czynności prawnej w cudzym imieniu, a jej umocowanie wynika ze zdarzenia prawnego innego niż oświadczenie reprezentowanego np.: rodzic, opiekun (na podstawie orzeczenia sądu), kurator (na podstawie orzeczenia sądu).
- Lekarz Konsultant – lekarz posiadający prawo wykonywania zawodu lekarza na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, który świadczy Usługi Telemedyczne za pośrednictwem strony www.zwolnienielekarskieonline.pl.
- Portal Pacjenta - serwis internetowy dostępny na stronie internetowej www.zwolnienielekarskieonline.pl, przez który Pacjent korzysta z Usług Telemedycznych.
- Formularz – dokument znajdujący się w Portalu Pacjenta, zawierający pola do samodzielnego wypełnienia przez Pacjenta, zbierający dane osobowe i adresowe Pacjenta oraz informacje medyczne o Pacjencie, umożliwiający realizację Usługi Telemedycznej.
- Regulamin – niniejszy regulamin.
- Recepta – dokument wystawiony wyłącznie w systemie elektronicznym.
- E-zwolnienie – zaświadczenie lekarskie stanowiące o czasowej niezdolności do pracy, wydawane w postaci elektronicznej, zgodnie z ustawą z dnia 25 czerwca 1999 r. o świadczeniach pieniężnych z ubezpieczenia społecznego w razie choroby i macierzyństwa.
§3. Zasady korzystania z Usług Telemedycznych za pośrednictwem Portalu Pacjenta
- W celu skorzystania z Usługi Telemedycznej, Pacjent, a w przypadku Pacjenta będącego osobą małoletnią lub całkowicie ubezwłasnowolnioną – przedstawiciel ustawowy Pacjenta, wypełnia w całości Formularz znajdujący się w Portalu Pacjenta. Pacjent zobowiązuje się podać wyczerpujące, zgodne z prawdą i rzetelne dane, w tym dane o stanie zdrowia Pacjenta oraz aktualnym leczeniu.
- Warunkiem wykonania Usługi Telemedycznej jest uzupełnienie wszystkich obowiązkowych pól Formularza oraz uiszczenie opłaty.
- W ramach Usługi Telemedycznej na platformie www.zwolnienielekarskieonline.pl Pacjent może otrzymać receptę lub/i E-zwolnienie.
- W ramach Usługi Telemedycznej Pacjent nie może zamówić recepty na leki opioidowe.
- Pacjent lub przedstawiciel ustawowy Pacjenta zobowiązany jest do wniesienia opłaty zgodnej z cennikiem w wysokości określonej w Portalu Pacjenta.
- Opłata dokonywana jest poprzez zewnętrzny serwis rozliczeniowy za pośrednictwem Portalu Pacjenta po wypełnieniu Formularza.
- Opłata jest kwotą brutto i obejmuje wszelkie podatki i koszty chyba, że wskazano inaczej. Oprócz uiszczenia opłaty, Pacjent nie jest zobowiązany do dokonania żadnych innych płatności za Usługę Telemedyczną.
- Usługa Telemedyczna jest wykonywana codziennie od godziny 8:00 do godziny 22:00. Z chwilą dokonania płatności za wybraną Usługę Telemedyczną, Formularz Zdrowotny zostanie przekazany za pośrednictwem systemu teleinformatycznego Poradni do pierwszego dostępnego lekarza, który będzie w stanie udzielić Pacjentowi świadczenia zdrowotnego.
- Podanie nieprawdziwych lub nierzetelnych danych w Formularzu lub w trakcie konsultacji z Lekarzem Konsultantem wyłącza odpowiedzialności za ewentualną szkodę.
- Poradnia Biofam zobowiązana jest do udzielania świadczeń zdrowotnych z zachowaniem należytej staranności. W przypadku telekonsultacji, lekarz zobowiązany jest do przeprowadzania badania w formie np. telefonicznej lub po wcześniejszej umówionej stacjonarnej wizycie w jednym z gabinetów lekarskich na życzenie pacjenta. Gabinety lekarskie w których istnieje możliwość stacjonarnej wizyty lekarskiej zlokalizowane są w takich miastach jak:
- Warszawa
- Łódź
- Gdańsk
- Bydgoszcz
- Poznań
- Szczecin
- Wrocław
- Sosnowiec
- Pacjent oświadcza, że jest świadomy, iż po zawarciu Umowy, powinien być gotowy na kontakt telefoniczny ze strony Lekarza. Pacjent przyjmuje do wiadomości, że lekarz może próbować się z nim skontaktować zarówno z numeru telefonu komórkowego, stacjonarnego, jak i zastrzeżonego.
- Pierwszy kontakt lekarza z pacjentem po zawarciu umowy oraz dokonaniu płatności za usługę telemedyczną nastąpi nie później niż w przeciągu 3 godzin (w czasie godzin działania placówki od godziny 8:00 do godziny 22:00).
§4. Ograniczenia w świadczeniu Usługi Telemedycznej
- Z Usługi Telemedycznej nie mogą korzystać Pacjenci:
- których życie lub zdrowie jest bezpośrednio zagrożone,
- wymagający leczenia szpitalnego,
- wymagający diagnozy lub których stan zdrowia wymaga terapii dotychczas niestosowanej.
- Odpowiedzialność za ewentualne szkody wyrządzone korzystaniem z Usługi Telemedycznej przez Pacjentów wymienionych w ust. 1 jest wyłączona.
§5. Zawieranie i rozwiązywanie umów
- Zawarcie umowy o świadczenie Usługi Telemedycznej następuje przez:
- wypełnienie wszystkich obowiązkowych pól Formularza,
- akceptację Regulaminu,
- dokonanie opłaty za Usługę Telemedyczną zgodnej z cennikiem w wysokości określonej w Portalu Pacjenta.
- Umowa o świadczenie Usługi Telemedycznej zostaje zawarta na czas wykonania Usługi Telemedycznej lub odmowy wykonania Usługi Telemedycznej.
- Odstąpienie od umowy przed jej wykonaniem może nastąpić przez wysłanie na adres e-mail [email protected] stosownego oświadczenia. W przypadku skutecznego odstąpienia od umowy opłata zostanie zwrócona Pacjentowi niezwłocznie w terminie określonym przez usługodawcę, który dostarczył usługę płatności.
- Świadczeniodawca ma prawo odmówić realizacji usługi telemedycznej lub telekonsultacji w sytuacjach, takich jak:
- agresywne lub nieodpowiednie zachowanie Pacjenta (w tym użycie wulgarnego języka),
- dostarczanie przez Pacjenta nieprawdziwych, nierzetelnych lub niekompletnych informacji,
- wątpliwości natury medycznej, przeciwwskazania lub brak wyraźnych wskazań do leczenia,
- okoliczności wskazujące, że Pacjent powinien zostać skierowany do lekarza stacjonarnego,
- Pacjent odmawia udostępnienia IKP, dokumentu tożsamości lub nie odbiera telefonu w celu zbadania pacjenta na podstawie Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 12 lipca 2023 r. (Dz.U. 2023 poz. 1368) przy wniosku o preparat zawierający środek odurzający grupy I-N lub II-N, substancję psychotropową grupy II-P, III-P lub IV-P, lub prekursor kategorii 1.
- W przypadku odmowy realizacji usługi telemedycznej przez Świadczeniodawcę, Pacjent otrzymuje zwrot pieniędzy.
- Po dwóch nieskutecznych próbach kontaktu telefonicznego z Pacjentem, poradnia uzna konsultację za niezrealizowaną i Pacjent otrzyma zwrot pieniędzy.
§6. Prawa i obowiązki Pacjenta
- Pacjent ma obowiązek do podania prawdziwych i rzetelnych danych osobowych, które są niezbędne dla celów wykonania Usługi Telemedycznej oraz zakładania, prowadzenia i przechowywania dokumentacji medycznej (jeżeli taka dokumentacja będzie prowadzona) oraz danych niezbędnych do kontaktu, w tym adresu e-mail oraz numeru telefonu.
- Pacjent akceptuje, że w niektórych przypadkach dla celu Usługi Telemedycznej będzie konieczne podanie dodatkowych danych osobowych.
- Pacjent nie może wykorzystywać Usługi Telemedycznej dla celów niezgodnych z prawem. Pacjent zobowiązany jest do nieużywania zwrotów lub załączania treści o charakterze niecenzuralnym, obraźliwym, naruszającym dobra osobiste Lekarza Konsultanta lub innych osób.
- Pacjent wyraża zgodę na umieszczenie w jego dokumentacji medycznej wszelkich informacji i wypowiedzi przez niego udzielonych w ramach świadczenia Usługi Telemedycznej.
§7. Dane osobowe
- Administratorem danych osobowych Pacjenta i przedstawiciela ustawowego Pacjenta podanych w Formularzu jest podmiot gospodarczy BIOFAM Sebastian Zawadzki wpisany do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej ul. Strycharska 24/122, 93-521 Łódź, NIP 7272771353, REGOON 101532010, dalej jako Administator.
- Informacje na temat przetwarzania danych osobowych można uzyskać kontaktując się z administratorem pod adresem e-mail: [email protected]
- Dane osobowe Pacjenta i przedstawiciela ustawowego Pacjenta będą przetwarzane w związku z prowadzoną działalnością leczniczą w celach zapewnienia opieki zdrowotnej oraz zarządzania systemami i usługami opieki zdrowotnej.
- Dane osobowe Pacjenta i przedstawiciela ustawowego Pacjenta będą przetwarzane na podstawie:
- w zakresie danych osobowych – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) RODO, zgodnie z którym przetwarzanie jest zgodne z prawem, jeżeli jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze;
- w zakresie danych osobowych o stanie zdrowia – na podstawie art. 9 ust. 2 lit h) RODO, zgodnie z którym przetwarzanie danych o stanie zdrowia jest zgodne z prawem, jeżeli jest niezbędne do celów profilaktyki zdrowotnej, diagnozy medycznej, zapewnienia opieki zdrowotnej, leczenia lub zarządzania systemami i usługami opieki zdrowotnej.
- Dane osobowe Pacjenta i przedstawiciela ustawowego Pacjenta będą przechowywane przez Administratora przez okres wynikający z przepisów prawa, w szczególności przez okres wynikający z ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta dotyczący przechowywania dokumentacji medycznej.
- Dane osobowe Pacjenta i przedstawiciela ustawowego Pacjenta mogą być udostępniane następującym kategoriom odbiorców:
- osobom uprawnionym na podstawie odrębnych przepisów do udzielania świadczeń zdrowotnych;
- dostawcom usług dla Administratora, zapewniającym odpowiednie rozwiązania techniczne oraz organizacyjne, umożliwiające udzielenie i zamawianie świadczeń zdrowotnych (np. podmiotom zapewniającym serwis systemów IT i oprogramowania);
- podmiotom uprawnionym na podstawie przepisów prawa.
- Dane osobowe Pacjenta i przedstawiciela ustawowego Pacjenta przetwarzane przez Administratora nie będą poddane zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.
- Pacjentowi i przedstawicielowi ustawowemu Pacjenta przysługuje prawo żądania od Administratora dostępu do swoich danych, sprostowania swoich danych, usunięcia swoich danych, ograniczenia przetwarzania swoich danych, sprzeciwu wobec przetwarzania, a także prawo do przenoszenia danych.
- Pacjentowi i przedstawicielowi ustawowemu Pacjenta przysługuje prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w Warszawie w związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych przez Administratora.
- Administrator uzyskuje dane osobowe Pacjenta przedstawiciela ustawowego Pacjenta poprzez Formularz na stronie www.zwolnienielekarskieonline.pl.
§8. Wymagania techniczne
- W celu korzystania z Usług Telemedycznych przez Portal Pacjenta, Pacjent musi posiadać:
- dostęp do urządzenia z systemem Windows, Mac OS, iOS lub Android z zainstalowaną przeglądarkę zaktualizowaną do najnowszej wersji.
- połączenie z siecią Internet.
§9. Reklamacje
- Pacjent ma prawo do złożenia reklamacji w zakresie technicznego funkcjonowania Portalu Pacjenta i świadczenia Usług Telemedycznych. Reklamacja składana jest przez e-mail na adres [email protected], telefonicznie pod numerem telefonu: 690 866 216 lub pocztą tradycyjną na adres BIOFAM Sebastian Zawadzki, ul. Strycharska 24/122, 93-521 Łódź.
- Zgłoszenie reklamacyjne powinno zawierać co najmniej dane pozwalające na identyfikację Pacjenta: imię, nazwisko, data urodzenia lub PESEL, adres e-mail, adres zamieszkania – dla reklamacji składanych listownie, określenie przedmiotu reklamacji, żądań Pacjenta, wskazanie daty zamówienia Usługi Telemedycznej.
- BIOFAM Sebastian Zawadzki rozpatrzy reklamację niezwłocznie, najpóźniej w terminie 7 dni od dnia jej otrzymania.
- W sytuacji, gdy podane w reklamacji dane wymagają uzupełnienia, BIOFAM Sebastian Zawadzki, zwróci się, przed rozpatrzeniem reklamacji, o jej uzupełnienie. Czas udzielenia dodatkowych wyjaśnień zawiesza bieg terminu rozpatrzenia reklamacji.
§10. Postanowienia końcowe
- Regulamin może być zmieniony z każdym czasie, przy czym prawa nabyte przez Pacjentów pozostają w mocy.
- Regulamin podlega prawu polskiemu.
- Do Regulaminu, w kwestiach nieuregulowanych, mają zastosowanie następujące akty prawne:
- ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną,
- ustawa z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej,
- ustawa z dnia 06 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta,
- Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych),
- ustawa z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych,
- ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny;
- W przypadku, gdy jakiekolwiek postanowienie Regulaminu straciło lub straci ważność, na jego miejsce wchodzą odpowiednie przepisy prawa. Nie powoduje to jednak nieważności Regulaminu.
- Spory wynikłe na tle korzystania z Portalu Pacjenta na stronie www.zwolnienielekarskieonline.pl będą rozstrzygane przez sąd powszechny właściwy dla siedziby podmiotu prowadzącego Portal Pacjenta.