Regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną komórki organizacyjnej "Telemedycyna" oraz regulamin zawierania umów o świadczenie usług telemedycznych poprzez Portal Pacjenta na stronie internetowej www.zwolnienielekarskieonline.pl.

§1. Postanowienia wstępne

1. Portal Pacjenta prowadzony jest przez MEDYCYNA ONLINE SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ – podmiot leczniczy wpisany do Krajowego Rejestru Sądowego, ul. Strycharska 24/122, 93-521 Łódź, NIP 7292755216, REGON 528217647, dostępny pod adresem internetowym www.zwolnienielekarskieonline.pl oraz regulamin podmiotu leczniczego - https://zwolnienielekarskieonline.pl/regulamin-organizacyjny/

2. Niniejszy Regulamin skierowany jest do Konsumentów korzystających z Portalu Pacjenta i określa zasady korzystania oraz zasady i tryb zawierania Umów świadczenia Usługi Telemedycznej na odległość za pośrednictwem platformy.

§2. Definicje

1. Usługa Telemedyczna – świadczenie zdrowotne wykonywane na odległość, za pośrednictwem Portalu Pacjenta na stronie internetowej www.zwolnienielekarskieonline.pl na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie, bez bezpośredniego badania pacjenta.

2. Pacjent - osoba fizyczna, która korzysta z Usług Telemedycznych za pośrednictwem Portalu Pacjenta na stronie internetowej www.zwolnienielekarskieonline.pl.

3. Przedstawiciel ustawowy Pacjenta – osoba dokonująca czynności prawnej w cudzym imieniu, a jej umocowanie wynika ze zdarzenia prawnego innego niż oświadczenie reprezentowanego np.: rodzic, opiekun (na podstawie orzeczenia sądu), kurator (na podstawie orzeczenia sądu).

4. Lekarz Konsultant – lekarz posiadający prawo wykonywania zawodu lekarza na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, który świadczy Usługi Telemedyczne za pośrednictwem strony www.zwolnienielekarskieonline.pl.

5. Portal Pacjenta - serwis internetowy dostępny na stronie internetowej www.zwolnienielekarskieonline.pl, przez który Pacjent korzysta z Usług Telemedycznych.

6. Formularz – dokument znajdujący się w Portalu Pacjenta, zawierający pola do samodzielnego wypełnienia przez Pacjenta, zbierający dane osobowe i adresowe Pacjenta oraz informacje medyczne o Pacjencie, umożliwiający realizację Usługi Telemedycznej.

7. Regulamin – niniejszy regulamin.

8. Recepta – dokument wystawiony wyłącznie w systemie elektronicznym.

9. E-zwolnienie – zaświadczenie lekarskie stanowiące o czasowej niezdolności do pracy, wydawane w postaci elektronicznej, zgodnie z ustawą z dnia 25 czerwca 1999 r. o świadczeniach pieniężnych z ubezpieczenia społecznego w razie choroby i macierzyństwa;

§3. Zasady korzystania z Usług Telemedycznych za pośrednictwem Portalu Pacjenta

1. W celu skorzystania z Usługi Telemedycznej, Pacjent, a w przypadku Pacjenta będącego osobą małoletnią lub całkowicie ubezwłasnowolnioną – przedstawiciel ustawowy Pacjenta, wypełnia w całości Formularz znajdujący się w Portalu Pacjenta. Pacjent zobowiązuje się podać wyczerpujące, zgodne z prawdą i rzetelne dane, w tym dane o stanie zdrowia Pacjenta oraz aktualnym leczeniu.

2. Warunkiem wykonania Usługi Telemedycznej jest uzupełnienie wszystkich obowiązkowych pól Formularza oraz uiszczenie opłaty.

3. W ramach Usługi Telemedycznej na platformie www.zwolnienielekarskieonline.pl Pacjent może otrzymać e-zwolnienie.

4. Warunkiem wystawienia e-zwolnienia jest uzupełnienie Formularza zgodnie z wymaganiami oraz uiszczenie opłaty.

5. Pozytywna weryfikacja uprawnień pacjenta poprzez platformę Elektronicznej Weryfikacji Uprawnień Świadczeniobiorców (e-WUŚ) jest warunkiem wystawienia e-zwolnienia.

6. Lekarz Konsultant może w wypadku wątpliwości, co do danych wskazanych w Formularzu nawiązać kontakt z Pacjentem lub jego przedstawicielem ustawowym celem uzyskania dodatkowych informacji.

7. Pacjent lub przedstawiciel ustawowy Pacjenta zobowiązany jest do wniesienia opłaty zgodnej z cennikiem w wysokości określonej w Portalu Pacjenta.

8. Opłata dokonywana jest poprzez zewnętrzny serwis rozliczeniowy za pośrednictwem Portalu Pacjenta po wypełnieniu Formularza.

9. Opłata jest kwotą brutto i obejmuje wszelkie podatki i koszty chyba, że wskazano inaczej. Oprócz uiszczenia opłaty, Pacjent nie jest zobowiązany do dokonania żadnych innych płatności za Usługę Telemedyczną;

10. Usługa Telemedyczna jest wykonywana codziennie od godziny 8:00 do godziny 22:00. Od momentu wypełnienia formularza i dokonaniu płatności Usługa Telemedyczna zostanie wykonana w terminie 3 godzin.

11. Podanie nieprawdziwych lub nierzetelnych danych w Formularzu lub w trakcie konsultacji z Lekarzem Konsultantem wyłącza odpowiedzialność za ewentualną szkodę.

§4. Ograniczenia w świadczeniu Usługi Telemedycznej

1. Z Usługi Telemedycznej nie mogą korzystać Pacjenci:

  • a. których życie lub zdrowie jest bezpośrednio zagrożone,
  • b. wymagający leczenia szpitalnego,
  • c. wymagający diagnozy lub których stan zdrowia wymaga terapii dotychczas niestosowanej.

2. Odpowiedzialność za ewentualne szkody wyrządzone korzystaniem z Usługi Telemedycznej przez Pacjentów wymienionych w ust. 1 jest wyłączona.

§5. Zawieranie i rozwiązywanie umów

1. Zawarcie umowy o świadczenie Usługi Telemedycznej następuje przez:

  • a. wypełnienie wszystkich obowiązkowych pól Formularza,
  • b. akceptację Regulaminu,
  • c. dokonanie opłaty za Usługę Telemedyczną zgodnej z cennikiem w wysokości określonej w Portalu Pacjenta.

2. Umowa o świadczenie Usługi Telemedycznej zostaje zawarta na czas wykonania Usługi Telemedycznej lub odmowy wykonania Usługi Telemedycznej.

3. Odstąpienie od umowy przed jej wykonaniem może nastąpić przez wysłanie na adres e-mail [email protected] stosownego oświadczenia. W przypadku skutecznego odstąpienia od umowy opłata zostanie zwrócona Pacjentowi niezwłocznie w terminie określonym przez usługodawcę, który dostarczył usługę płatności.

4. Świadczeniodawca ma prawo odmówić realizacji usługi telemedycznej lub telekonsultacji w sytuacjach, takich jak:

  • a. agresywne lub nieodpowiednie zachowanie Pacjenta (w tym użycie wulgarnego języka),
  • b. dostarczanie przez Pacjenta nieprawdziwych, nierzetelnych lub niekompletnych informacji,
  • c. wątpliwości natury medycznej, przeciwwskazania lub brak wyraźnych wskazań do leczenia,
  • d. okoliczności wskazujące, że Pacjent powinien zostać skierowany do lekarza stacjonarnie,

5. W przypadku odmowy realizacji usługi telemedycznej przez Świadczeniodawcę, Pacjent otrzymuje zwrot pieniędzy.

§6. Prawa i obowiązki Pacjenta

1. Pacjent ma obowiązek podania prawdziwych i rzetelnych danych osobowych, które są niezbędne dla celów wykonania Usługi Telemedycznej oraz zakładania, prowadzenia i przechowywania dokumentacji medycznej (jeżeli taka dokumentacja będzie prowadzona) oraz danych niezbędnych do kontaktu, w tym adresu e-mail oraz numeru telefonu.

2. Pacjent akceptuje, że w niektórych przypadkach dla celu Usługi Telemedycznej będzie konieczne podanie dodatkowych danych osobowych.

3. Pacjent nie może wykorzystywać Usługi Telemedycznej dla celów niezgodnych z prawem. Pacjent zobowiązany jest do nieużywania zwrotów lub załączania treści o charakterze niecenzuralnym, obraźliwym, naruszającym dobra osobiste Lekarza Konsultanta lub innych osób.

4. Pacjent wyraża zgodę na umieszczenie w jego dokumentacji medycznej wszelkich informacji i wypowiedzi przez niego udzielonych w ramach świadczenia Usługi Telemedycznej.

§7. Dane osobowe

1. Administratorem danych osobowych Pacjenta i przedstawiciela ustawowego Pacjenta podanych w Formularzu jest podmiot gospodarczy MEDYCYNA ONLINE SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ, wpisany do Krajowego Rejestru Sądowego, ul. Strycharska 24/122, 93-521 Łódź, NIP 7292755216, REGON 528217647, dalej jako Administrator.

Informacje na temat przetwarzania danych osobowych można uzyskać kontaktując się z administratorem pod adresem e-mail: [email protected]

2. Dane osobowe Pacjenta i przedstawiciela ustawowego Pacjenta będą przetwarzane w związku z prowadzoną działalnością leczniczą w celach zapewnienia opieki zdrowotnej oraz zarządzania systemami i usługami opieki zdrowotnej.

3. Dane osobowe Pacjenta i przedstawiciela ustawowego Pacjenta będą przetwarzane na podstawie:

  • a. w zakresie danych osobowych – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) RODO, zgodnie z którym przetwarzanie jest zgodne z prawem, jeżeli jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze;
  • b. w zakresie danych osobowych o stanie zdrowia – na podstawie art. 9 ust. 2 lit h) RODO, zgodnie z którym przetwarzanie danych o stanie zdrowia jest zgodne z prawem, jeżeli jest niezbędne do celów profilaktyki zdrowotnej, diagnozy medycznej, zapewnienia opieki zdrowotnej, leczenia lub zarządzania systemami i usługami opieki zdrowotnej.
  • Podanie przez Pacjenta i przedstawiciela ustawowego Pacjenta danych osobowych jest wymogiem ustawowym niezbędnym do realizacji przez Lekarza Konsultanta oraz Portal Pacjenta świadczeń zdrowotnych.

4. Dane osobowe Pacjenta i przedstawiciela ustawowego Pacjenta będą przechowywane przez Administratora przez okres wynikający z przepisów prawa, w szczególności przez okres wynikający z ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta dotyczący przechowywania dokumentacji medycznej.

5. Dane osobowe Pacjenta i przedstawiciela ustawowego Pacjenta mogą być udostępniane następującym kategoriom odbiorców:

  • a. osobom uprawnionym na podstawie odrębnych przepisów do udzielania świadczeń zdrowotnych;
  • b. dostawcom usług dla Administratora, zapewniającym odpowiednie rozwiązania techniczne oraz organizacyjne, umożliwiające udzielenie i zamawianie świadczeń zdrowotnych (np. podmiotom zapewniającym serwis systemów IT i oprogramowania);
  • c. podmiotom uprawnionym na podstawie przepisów prawa.

6. Dane osobowe Pacjenta i przedstawiciela ustawowego Pacjenta przetwarzane przez Administratora nie będą poddane zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.

7. Pacjentowi i przedstawicielowi ustawowemu Pacjenta przysługuje prawo żądania od Administratora dostępu do swoich danych, sprostowania swoich danych, usunięcia swoich danych, ograniczenia przetwarzania swoich danych, sprzeciwu wobec przetwarzania, a także prawo do przenoszenia danych.

8. Pacjentowi i przedstawicielowi ustawowemu Pacjenta przysługuje prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w Warszawie w związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych przez Administratora.

9. Administrator uzyskuje dane osobowe Pacjenta przedstawiciela ustawowego Pacjenta poprzez Formularz na stronie www.zwolnienielekarskieonline.pl.

§8. Wymagania techniczne

1. W celu korzystania z Usług Telemedycznych przez Portal Pacjenta, Pacjent musi posiadać:

  • a. dostęp do urządzenia z systemem Windows, Mac OS, iOS lub Android z zainstalowaną przeglądarkę zaktualizowaną do najnowszej wersji.
  • b. połączenie z siecią Internet.

§9. Reklamacje

1. Pacjent ma prawo do złożenia reklamacji w zakresie technicznego funkcjonowania Portalu Pacjenta i świadczenia Usług Telemedycznych. Reklamacja składana jest przez e-mail na adres [email protected], telefonicznie pod numerem telefonu: 603 647 971 lub pocztą tradycyjną na adres MEDYCYNA ONLINE SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ, ul. Strycharska 24/122, 93-521 Łódź.

2. Zgłoszenie reklamacyjne powinno zawierać co najmniej dane pozwalające na identyfikację Pacjenta: imię, nazwisko, data urodzenia lub PESEL, adres e-mail, adres zamieszkania – dla reklamacji składanych listownie, określenie przedmiotu reklamacji, żądań Pacjenta, wskazanie daty zamówienia Usługi Telemedycznej.

3. MEDYCYNA ONLINE SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ rozpatrzy reklamację niezwłocznie, najpóźniej w terminie 7 dni od dnia jej otrzymania.

4. W sytuacji, gdy podane w reklamacji dane wymagają uzupełnienia, MEDYCYNA ONLINE SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ, zwróci się, przed rozpatrzeniem reklamacji, o jej uzupełnienie. Czas udzielenia dodatkowych wyjaśnień zawiesza bieg terminu rozpatrzenia reklamacji.

§10. Postanowienia końcowe

1. Regulamin może być zmieniony w każdym czasie, przy czym prawa nabyte przez Pacjentów pozostają w mocy.

2. Regulamin podlega prawu polskiemu.

3. Do Regulaminu, w kwestiach nieuregulowanych, mają zastosowanie następujące akty prawne:

  • a. ustawa z dnia z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną,
  • b. ustawa z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej,
  • c. ustawa z dnia 06 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta,
  • d. Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych),
  • e. ustawa z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych,
  • f. ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny;

4. W przypadku, gdy jakiekolwiek postanowienie Regulaminu straciło lub straci ważność, na jego miejsce wchodzą odpowiednie przepisy prawa. Nie powoduje to jednak nieważności Regulaminu.

5. Spory wynikłe na tle korzystania z Portalu Pacjenta na stronie www.zwolnienielekarskieonline.pl będą rozstrzygane przez sąd powszechny właściwy dla siedziby podmiotu prowadzącego Portal Pacjenta.

Regulamin organizacyjny